vineri, 5 noiembrie 2010

Despre colici, varsaturi(reflux gastroesofagian) recomandari

 Am sa va povestesc pentru inceput despre prima fetita Alesia Maria care acum are 3 ani si aproape 8 luni.Nu stiu daca chiar nu a avut probleme cu tranzitul sau poate chiar eu am ajutat-o sa treaca mai usor de perioada primelor 3 luni din viata.Inainte de a se naste am auzit despre  aceasta problema la copii mici si bineinteles cu povesti si intamplari haioase despre cum sa calmezi copilul de durerea colicilor.Asa ca am inceput sa ma interesez ce as putea face eu sa o ajut sa treaca cat mai usor peste aceasta perioada.Am sa va povestesc ce am facut ca solutii, variante.De la inceput am considerat ca gimnastica ii va face cel mai bine si cat mai multa miscare. Pe langa masajul corporal am inceput sa ii fac miscare si  pe mingea speciala pentru gimnastica(asta se intampla in restul orelor cand era treaza aproximativ de 5 ori pe zi).Mai avea dureri cam la 2 ore si nu intelegeam de ce.Bineinteles ca la recomandarea doctorilor sa ii dau si acele siropuri naturale si chimice speciale pentru colici care nu stiu cat de mult o ajutau.Tot la recomandare doctoritei o alaptam la aproximativ 3 ore dupa cum spunea ea ca mai des daca as fi alaptat-o ar fi avut colici. Dar dupa o perioada de timp mi-am dat seama ca copilul meu de fapt plingea la 2 ore pe motiv ca ii era foarte foame sau sete si nu ca ar fi avut colici. O foarte mare greseala sa iti alaptezi copilul dupa un program stabilit. Asa cum se recomanda alaptarea este la cerere si nu la program chiar si din ora in ora daca copilul cere si papa.
   Acum sa va povestesc de Ilinka Elena, cu ea nu am facut foarte des gimnastica(doar seara dupa baita), miscare mult mai putina si s-a vazut diferenta a avut dureri de burtica mult mai intense.Nu i-am facut gimnastica si asta  nu pentru ca nu as fi vrut, ci pentru ca a avut un reflux gastroesofagian si anume vomita in cea mai mare parte a timpului( dupa ce o alaptam, dupa ce o ridicam in sus sa scoata gazele,dupa ce ne jucam)vomita in jet in cea mai mare parte a timpului.La recomandare unei anumite doctorite sa o tin inclinata la 45 de grade si anume sa pun sub salteaua patutui ceva carti pentru a o tine inclinata. Dupa ce am facut acest lucru a vomitat mai putin dar tot vomita. Cel mai greu a fost ca nu ne puteam juca cu ea, nu o puteam deranja. A si o alta recomandare a fost alaptarea dupa o ora nu mai putin si dupa spusele dnei.ca daca nu isi va reveni va trebui sa intervenim cu medicamente. Bineinteles ca in aceasta situatie vroiam sa ii fac absolut orice sa isi revina si sa nu mai vomite.Dar vremea a trecut la 6 luni a inceput diversificarea si in acel moment a incetat sa mai vomite. Acum sintem mari la aproape 8 luni.Vreau sa va spun ca fetele sint nascute la diferenta de 3 zile una fata de cealalta Alesia a fost alapatata cu greu pina la 5 luni pentru ca am mers la servici pe cand avea 3 luni iar Ilinka si acuma la aproape 8 luni este alaptata in continuare.Ca si kilograme sint la fel in aceleasi perioade aproximativ 7 kg. la 8 luni. Am mentionat acest lucru pentru mamicile care se streseaza cu kilogramele bebeilor. Inca nu am gasit un grafic de crestere pentru copii alaptati.
  O prietena mi-a povestit ce recomandarea primit de la doctorita ei pentru a nu mai vomita bebe.Eu nu am incercat pentru ca Ilinka era deja mare si nu mai vomita. Dupa ce ii dai sa pape intorci copilul cu capul in jos, il sustii de un picior si si cu cealalta mina de umar pentru 5 secunde si repeti de cateva ori aceasta miscare.Este pentru a scoate gazele mult mai repede si usor.Ceea ce am observat mai des apare acest reflux la bebelusii alaptati.Bafta!

Niciun comentariu: